Vandaag bestaat
MariekesMood 2 jaar
Een rouwpraktijk in beweging
Vandaag vier ik dat mijn praktijk MariekesMood twee jaar bestaat. Twee jaar geleden begon ik deze rouwpraktijk met een duidelijke missie: ruimte maken voor rouw en verlies. Want in onze huidige samenleving is daar weinig plek voor. Maar rouw is geen ziekte, maar een normale reactie op een (groot) verlies. En daar krijgt iedereen mee te maken.
Ik ben dankbaar voor iedereen die de afgelopen twee jaar de moed had om zijn of haar verhaal met mij te delen. In mijn praktijk, bij hun thuis of op school. Kinderen en jongeren ontdekten dat ze niet alleen zijn. Volwassenen ervaarden rust en groeiden.
MariekesMood blijft in beweging. De praktijk begon als rouwpraktijk, en dat blijft het fundament. Maar rouw gaat altijd samen met leven.
Steeds meer verweef ik mijn ervaring met familieopstellingen. Dat geeft verdieping en laat zien hoe rouw verbonden is met de grotere lijnen in ons familiesysteem en in ons leven.
Het organiseren van stiltewandelingen, coachwandelingen en volgend voorjaar een rouwretraite op Terschelling brengt me veel.
Een uitgebreider aanbod van mijn diensten vraagt om een nieuwe logo. En een nieuwe omschrijving:
MariekesMood
Gids voor rouw, rust en groei
Bekijk ook mijn andere blogs:
Op pad met MariekesMood
Op pad met MariekesMood is een wandelreis door natuur en leven. Van Delfzijl naar Goirle wandel ik het Natuurpad, in kleine etappes en met ruimte voor stilte, ontmoeting, coaching en samen oplopen.
Wanneer levend verlies verlies wordt
Soms wordt levend verlies werkelijk verlies. In deze persoonlijke afscheidsbrief aan Elin schrijven haar opa en oma over liefde, hoop, machteloosheid en de diepe sporen die een klein meisje achterlaat. Een verhaal over afscheid nemen en over een liefde die blijft bestaan.
Mien Grunniger Laand
Na opnieuw een aardbeving in Groningen komen oude gevoelens van spanning en machteloosheid terug. Een persoonlijk verhaal over de impact van de gaswinning, de veerkracht van Groningers en de liefde voor het land dat ondanks alles blijft dragen.
Fijn dat je er bent.



Recente reacties